Osobní asistenci mohou využít senioři, lidé s Alzheimerovou chorobou i lidé s postižením. Asistent klientům pomáhá s běžnými činnostmi, u kterých potřebuje pomoc (např. doma při vaření, při nakupování, s dopravou). Na rozdíl od pečovatelské služby není osobní asistence omezena časově ani náplní, vše záleží na vzájemné dohodě mezi klientem a pracovníkem.
Rychlý kontakt
Adresa
Osobní asistence Rýmařov
Tř. Hrdinů 48
79501 Rýmařov
Kontaktní osoby

Poslání služby
Posláním osobní asistence Diakonie ČCE – střediska v Rýmařově je poskytnout tuto službu způsobem, který lidem umožňuje žít co nejdéle v jejich přirozeném prostředí, dle svých zvyklostí, potřeb a zájmů.
Poskytované úkony
Osobní asistence je službou terénní, je poskytována bez časového omezení v domácnosti klienta. Dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách poskytuje služba zejména tyto úkony:
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
- pomoc při osobní hygieně,
- pomoc při zajištění stravy,
- pomoc při zajištění chodu domácnosti,
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
- pomoc při zajišťování bezpečí a možnosti setrvat v přirozeném sociálním prostředí: dohled, aby osoba závislá na pomoci nezpůsobila ohrožení sobě ani svému okolí
Fakultativní úkony služby jsou zveřejněny v platném ceníku.
Cíle služby
- klient zůstává co možná nejdéle ve svém přirozeném sociálním prostředí
- klient si udržuje své schopnosti v takové míře, kterou mu dovoluje jeho nepříznivá sociální situace
- klient je, díky službě, zapojen do života komunity v takové míře, v jaké by chtěl, pokud by nebylo jeho nepříznivé sociální situace
Cílová skupina osob
- osoby s chronickým duševním onemocněním (od 18let)
- osoby s chronickým onemocněním (od 18let)
- osoby s mentálním postižením (od 18let)
- osoby se zdravotním postižením (od 18let)
- senioři
Kapacita a dostupnost
Osobní asistence je poskytována v rýmařovském regionu a na území města Břidličná. Tato služba je poskytována každý den od 7:00 – 21:00. Okamžitá kapacita služby jsou 3 klienti.
Zásady služby
- Princip individuálního přístupu ke klientovi – služba je „šita na míru“ jednotlivým klientům. Neexistuje model, který by vyhovoval všem.
- Princip partnerství. Pracovníci při poskytování sociální služby dbají na to, aby klienti měli právo na výběr a mohli se podílet na rozhodování o způsobu poskytování služeb – aby byli partnery.
- Princip ochrany práv. Pracovníci poskytují sociální služby takovým způsobem, který zamezuje porušování jejich lidských a občanských práv.
- Princip podpory samostatnosti a soběstačnosti. Pracovníci pečovatelské služby uznávají a poskytují takové služby, které směřují k tomu, aby klienti zůstávali součástí přirozeného místního společenství, mohli žít běžným způsobem života, využívat své vlastní možnosti a schopnosti.
- Princip informovaného rozhodování. Před důležitými rozhodnutími klienta ohledně poskytovaných služeb se mu snažíme poskytnout co nejvíce informací.
- Princip mlčenlivosti a důstojnosti. Pracovníci dbají na zachování lidské důstojnosti klientů a jejich soukromí, zachovávají mlčenlivost o údajích týkajících se klientů služby.
- Princip flexibility. Služba se pružně přizpůsobuje potřebám klientů, nikoli klienti potřebám pracovníků, zaběhnutým způsobům práce a režimu zařízení.
- Princip respektu ke klientovi. Pracovníci respektují osobnost a nezávislost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu, barvu pleti, mateřský jazyk, věk, zdravotní stav, sexuální orientaci, náboženské a politické přesvědčení. Respektují individuální životní postoje klientů k různým oblastem života. Pomáhají se stejným úsilím, bez jakékoliv formy diskriminace. Na žádné formě diskriminace nespolupracují a neúčastní se jí.
Naše hodnoty
Hodnoty jsou tím, o co v diakonické práci zvláště usilujeme, co chceme rozvíjet, chránit a předávat.
MILOSRDENSTVÍ – vždy, když potkám klienta, tak se usměju a pozdravím ho. Žít z milosrdenství pro nás znamená:
- sloužit, dopomáhat, organizovat službu vždy s ohledem na člověka
- jednat s klientem s respektem
- poskytovat emoční podporu
FORTELNOST – pracuji fortelně – vím co, proč a jak dělám. Pracovat fortelně pro nás znamená:
- posilovat odpovědnost za poskytování služeb
- udržovat profesionální hranice
- zvládat zátěžové komunikace
- zvládat komunikaci
- dodržovat mlčenlivost
SPOLEČENSTVÍ – jsem jedinečný dílek skládačky a obraz tvoříme pouze společně. Tvořit společenství pro nás znamená:
- v pracovním týmu pravdivě sdílet informace, znalosti, zkušenosti
- dělit se o zkušenosti z dobré praxe
- přijímat i poskytovat zpětnou vazbu a hodnocení
- řešit konflikty a neshody
- vnímat svoji odpovědnost za sebe i celek Diakonie
NADĚJE – jsem stejně důležitý jako klient, mé srdce bije pro Diakonii. Žít z naděje pro nás znamená:
- rozumět významu osobního rozvoje a hledat k němu příležitosti
- trpělivost a schopnost zdravého odstupu
- ochotu pracovat na strategii a rozvoji organizace
- osobní angažovanost
Diakonie tvoří společenství, které v milosrdenství a s nadějí fortelně pomáhá potřebným.
Jak požádat o službu
Žadatelem o službu je ten, kdo projeví vážný zájem o služby, které Diakonie ČCE, středisko v Rýmařově, nabízí. Ke kontaktu může dojít telefonicky na číslech: 604 570 210 (vedoucí osobní asistence) nebo 554 211 294 (administrativní pracovnice), která kontakt na žadatele předává pověřeným osobám. Další možností, jak kontaktovat pečovatelskou službu je e-mail – manurova@diakonierymarov.cz (vedoucí služby) nebo stredisko@diakonierymarov.cz (administrativní pracovnice, která předá kontakt na žadatele pověřené osobě). Poslední možností je osobní návštěva v kanceláři osobní asistence, která sídlí na adrese tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov.
Zájemce o službu může taktéž kontaktovat kteréhokoliv pracovníka osobní asistence, ten mu předá základní informace o službě a kontakty na pověřené pracovníky.
Po tomto prvním kontaktu následuje sociální šetření v místě bydliště žadatele, tam, kde bude sociální služba poskytována. Sociální šetření vede za službu sociální pracovník, případně vedoucí služby. Žadatel se této schůzky může účastnit sám, nebo s opatrovníkem, případně v doprovodu rodinného příslušníka či jiné blízké osoby. Při tomto šetření sociální pracovník zjišťuje potřeby žadatele a hodnotí, zda žadatel patří do cílové skupiny osob. Výsledkem tohoto jednání je zápis o prvním šetření (je součástí dokumentace klienta), který obsahuje popis nepříznivé sociální situace, prvotní cíl spolupráce a rozsah úkonů potřebných k zajištění služby. Sociální pracovník určí klíčového pracovníka a po založení dokumentace mu ji předá ke konkrétnějšímu popisu realizace služby.
Žadatel o službu je po prvním šetření seznámen s těmito oblastmi: základní informace o službě, ceník služeb, vnitřní pravidla služby, návrh smlouvy, prvotní cíl spolupráce, možnost podání stížností a informace o zpracování osobních údajů.
Možnost podávání stížností
Právo stěžovat si na způsob poskytování pečovatelské služby má kterýkoliv občan. Stížnost může být podána několika způsoby:
- písemně na adresu poskytovatele (tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov), e-mailem: stredisko@diakonierymarov.cz, manurova@diakonierymarov.cz, nebo stanek@diakonierymarov.cz,
- telefonicky na číslo 554 211 294 (podatelna), na číslo 604 570 210 (vedoucí služby), nebo 733 500 300 (sociální pracovník),
- ústně – kterémukoliv pracovníkovi PS
Stížnost je možno podat i anonymní formou, je možno využít schránky na stížnosti, která je umístěna vedle poštovní schránky na budově, kde sídlí pečovatelská služba (tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov).
Pokud si chcete stěžovat na vedoucí služby, využijte kontakt na ředitelku střediska: stankova@diakonierymarov.cz, telefon: 554 211 294, poštovní adresa: tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov.
Pokud si chcete stěžovat na ředitelku střediska, využijte následující kontakt: Ing. Hana Sklenářová, ředitelka Diakonie ČCE, Belgická 22, 120 00 Praha 2; telefon: 242 487 812, email: reditel@diakonie.cz.
Stížnost bude prošetřena a stěžující osoba (je-li známa) bude o přijatých opatřeních informována ve lhůtě 30 dní ode dne podání stížnosti.
Odpověď na anonymní stížnost bude vyvěšena na webových stránkách www.diakonierymarov.cz po dobu 14 dní, ve lhůtě do 30 dnů od podání stížnosti.
Odvolací instituce, v případě nespokojenosti se způsobem vyřízení stížnosti jsou:
- Krajský úřad – Moravskoslezský kraj Odbor sociálních věcí (28. října 117, 702 18 Ostrava, tel.: 595 622 150, e-mail: daniel.rychlik@msk.cz)
- Ministerstvo práce a sociálních věcí (Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2, tel.: 221 921 111, e-mail: posta@mpsv.cz)
- Veřejný ochránce práv /ombudsman/ (Stanislav Křeček, Údolní 39, 602 00 Brno, tel.: 542 542 888, e-mail: podatelna@ochrance.cz)
Ke stažení
Název dokumentu | Kategorie | Odkaz na stažení |
---|---|---|
Ceník OA | Info ke službám, Osobní asistence | Stáhnout |
Kompenzační pomůcky k zapůjčení | Info ke službám, Ošetřovatelská služba, Osobní asistence | Stáhnout |