Pracovníci ošetřovatelské služby dojíždí za klientem domů, kde mohou dělat odběry krve, podávat léky a infuze, převázat rány, provádět rehabilitaci apod. Služba je určena pro ty, kterým ji předepsal praktický lékař nebo ošetřující lékař v nemocnici. Je hrazená ze zdravotního pojištění. V rámci služby půjčujeme i kompenzační pomůcky.
Rychlý kontakt
Adresa
Ošetřovatelská služba Rýmařov
Tř. Hrdinů 48
79501 Rýmařov
Kontaktní osoby

Co je ošetřovatelská služba
- forma zdravotní péče poskytované klientovi v jeho domácím prostředí
- dle platných zákonných norem, která je poskytována na podkladě indikace praktického lékaře nebo ošetřujícího lékaře v nemocnici; tuto odbornou péči poskytují v naší organizaci zdravotní sestry trvale odborně vzdělávané
- je poskytována dle potřeby klienta v nepřetržitém provozu.
Co pro vás můžeme udělat
sledování vitálních funkcí, hodnocení aktuálního zdravotního stavu, odběry krve a biologického materiálu, podávání léků, převazy a ošetření ran, aplikace injekcí a infúzí, péče o stomie, péče o permanentní katetry, ošetřovatelská rehabilitace, kontinuální podávání analgetik a jiných účinných léků pomocí přenosné infuzní pumpy, prevence a ošetření proleženin, podání tekutin a stravy, zábaly, obklady.
Cíle služby
- klient zůstává co možná nejdéle ve svém přirozeném sociálním prostředí
- klient si zachovává co možná největší míru soběstačnosti
- klient je podporován v udržování vztahů v rodině či v blízkém okolí
- klient je podporován ve využívání běžně dostupných služeb a institucí
Cílová skupina osob
- lidé všech věkových kategorií v rýmařovském a bruntálském regionu
- lidé po hospitalizaci
- dlouhodobě a chronicky nemocní
- lidé v terminálním stadiu života
Úhrada domácí péče
- zdravotní péče je hrazena zdravotními pojišťovnami, je-li indikována registrujícím praktickým lékařem nebo ošetřujícím lékařem v nemocnici
- v případě poskytování péče, kterou nehradí zdravotní pojišťovna, poskytujeme tuto péči za přímou úhradu
Naše vybavení
- tonometry
- glukometry
- EKG
- infuzní pumpa
- odsávačka hlenů
- koupací sety
- biolampa
- antidekubitní pomůcky
- irigátory, permanentní katétry
- sesterské kufříky s běžným vybavením
- (teploměry, nůžky, pinzety, obvazový materiál, atd.).
Zdravotní sestra k přesunu ke klientovi využívá vozidlo, které je speciálně vyhrazeno pro ošetřovatelskou péči.
Zprostředkujeme zapůjčení některých zdravotnických pomůcek, zejména polohovacích postelí, antidekubitních podložek, invalidních mechanických vozíků, chodítek apod., které usnadní péči o vaše blízké v domácím prostředí.
Naše hodnoty
Hodnoty jsou tím, o co v diakonické práci zvláště usilujeme, co chceme rozvíjet, chránit a předávat.
MILOSRDENSTVÍ – vždy, když potkám klienta, tak se usměju a pozdravím ho. Žít z milosrdenství pro nás znamená:
- sloužit, dopomáhat, organizovat službu vždy s ohledem na člověka
- jednat s klientem s respektem
- poskytovat emoční podporu
FORTELNOST – pracuji fortelně – vím co, proč a jak dělám. Pracovat fortelně pro nás znamená:
- posilovat odpovědnost za poskytování služeb
- udržovat profesionální hranice
- zvládat zátěžové komunikace
- zvládat komunikaci
- dodržovat mlčenlivost
SPOLEČENSTVÍ – jsem jedinečný dílek skládačky a obraz tvoříme pouze společně. Tvořit společenství pro nás znamená:
- v pracovním týmu pravdivě sdílet informace, znalosti, zkušenosti
- dělit se o zkušenosti z dobré praxe
- přijímat i poskytovat zpětnou vazbu a hodnocení
- řešit konflikty a neshody
- vnímat svoji odpovědnost za sebe i celek Diakonie
NADĚJE – jsem stejně důležitý jako klient, mé srdce bije pro Diakonii. Žít z naděje pro nás znamená:
- rozumět významu osobního rozvoje a hledat k němu příležitosti
- trpělivost a schopnost zdravého odstupu
- ochotu pracovat na strategii a rozvoji organizace
- osobní angažovanost
Diakonie tvoří společenství, které v milosrdenství a s nadějí fortelně pomáhá potřebným.
Práva a povinnosti klientů
Práva klienta:
- Viz všechna práva uvedená v obecně závazných normách: (Listina základních práv a svobod, Občanský zákoník, Deklarace práv mentálně postižených, Všeobecná deklarace lidských práv). Klient má právo vybrat si klíčového pracovníka, kterému důvěřuje, a může jeho prostřednictvím:
- klient má právo si stěžovat na poskytované služby.
- projednávat případné stížnosti na kvalitu poskytovaných služeb
- určovat si své osobní cíle (dlouhodobé a krátkodobé) a vypracovávat individuální plány
- klient se může pracovníkovi svěřit s jakýmkoliv problémem
- klient má právo na své soukromí, na slušné a důstojné zacházení
- klient má právo na zvýšenou ochranu k uplatňování svých práv
Povinnosti klienta:
- umožnit personálu provést úkony odstraněním překážek (zavřít psa, mít otevřeno)
- povinnost oznámit včas nepřítomnost na místě poskytované služby
- nahlásit každé infekční onemocnění, které se vyskytne u něho nebo v jeho rodině, se kterou sdílí společnou domácnost.
Ke stažení
Název dokumentu | Kategorie | Odkaz na stažení |
---|---|---|
Vybavení ošetřovatelské služby | Info ke službám, Ošetřovatelská služba | Stáhnout |
Kompenzační pomůcky k zapůjčení | Info ke službám, Ošetřovatelská služba, Osobní asistence | Stáhnout |