Diakonie

Ošetřovatelská služba

Malá nemocnice u vás doma

Pracovníci ošetřovatelské služby dojíždí za klientem domů, kde mohou dělat odběry krve, podávat léky a infuze, převázat rány, provádět rehabilitaci apod. Služba je určena pro ty, kterým ji předepsal praktický lékař nebo ošetřující lékař v nemocnici. Je hrazená ze zdravotního pojištění. V rámci služby půjčujeme i kompenzační pomůcky.

Rychlý kontakt

Adresa

Ošetřovatelská služba Rýmařov
Tř. Hrdinů 48
79501 Rýmařov

Kontaktní osoby

Kontakt - Marcela Maňurová
Bc. Marcela Maňurová vedoucí osobní asistence, pečovatelské a ošetřovatelské službymanurova@diakonierymarov.cz+420 604 570 210

Co je ošetřovatelská služba
  • forma zdravotní péče poskytované klientovi v jeho domácím prostředí
  • dle platných zákonných norem, která je poskytována na podkladě indikace praktického lékaře nebo ošetřujícího lékaře v nemocnici; tuto odbornou péči poskytují v naší organizaci zdravotní sestry trvale odborně vzdělávané
  • je poskytována dle potřeby klienta v nepřetržitém provozu.
Co pro vás můžeme udělat

sledování vitálních funkcí, hodnocení aktuálního zdravotního stavu, odběry krve a biologického materiálu, podávání léků, převazy a ošetření ran, aplikace injekcí a infúzí, péče o stomie, péče o permanentní katetry, ošetřovatelská rehabilitace, kontinuální podávání analgetik a jiných účinných léků pomocí přenosné infuzní pumpy, prevence a ošetření proleženin, podání tekutin a stravy, zábaly, obklady. 

Cíle služby
  • klient zůstává co možná nejdéle ve svém přirozeném sociálním prostředí
  • klient si zachovává co možná největší míru soběstačnosti
  • klient je podporován v udržování vztahů v rodině či v blízkém okolí
  • klient je podporován ve využívání běžně dostupných služeb a institucí
Cílová skupina osob
  • lidé všech věkových kategorií v rýmařovském a bruntálském regionu
  • lidé po hospitalizaci
  • dlouhodobě a chronicky nemocní
  • lidé v terminálním stadiu života
Úhrada domácí péče
  • zdravotní péče je hrazena zdravotními pojišťovnami, je-li indikována registrujícím praktickým lékařem nebo ošetřujícím lékařem v nemocnici
  • v případě poskytování péče, kterou nehradí zdravotní pojišťovna, poskytujeme tuto péči za přímou úhradu
Naše vybavení
  • tonometry
  • glukometry
  • EKG
  • infuzní pumpa
  • odsávačka hlenů
  • koupací sety
  • biolampa
  • antidekubitní pomůcky
  • irigátory, permanentní katétry
  • sesterské kufříky s běžným vybavením
  • (teploměry, nůžky, pinzety, obvazový materiál, atd.).

Zdravotní sestra k přesunu ke klientovi využívá vozidlo, které je speciálně vyhrazeno pro ošetřovatelskou péči.

Zprostředkujeme zapůjčení některých zdravotnických pomůcek, zejména polohovacích postelí, antidekubitních podložek, invalidních mechanických vozíků, chodítek apod., které usnadní péči o vaše blízké v domácím prostředí.

Naše hodnoty

Hodnoty jsou tím, o co v diakonické práci zvláště usilujeme, co chceme rozvíjet, chránit a předávat.

MILOSRDENSTVÍ – vždy, když potkám klienta, tak se usměju a pozdravím ho. Žít z milosrdenství pro nás znamená:

  • sloužit, dopomáhat, organizovat službu vždy s ohledem na člověka
  • jednat s klientem s respektem
  • poskytovat emoční podporu

FORTELNOST – pracuji fortelně – vím co, proč a jak dělám. Pracovat fortelně pro nás znamená:

  • posilovat odpovědnost za poskytování služeb
  • udržovat profesionální hranice
  • zvládat zátěžové komunikace
  • zvládat komunikaci
  • dodržovat mlčenlivost

 SPOLEČENSTVÍ – jsem jedinečný dílek skládačky a obraz tvoříme pouze společně. Tvořit společenství pro nás znamená:

  • v pracovním týmu pravdivě sdílet informace, znalosti, zkušenosti
  • dělit se o zkušenosti z dobré praxe
  • přijímat i poskytovat zpětnou vazbu a hodnocení
  • řešit konflikty a neshody
  • vnímat svoji odpovědnost za sebe i celek Diakonie

 NADĚJE – jsem stejně důležitý jako klient, mé srdce bije pro Diakonii. Žít z naděje pro nás znamená:

  • rozumět významu osobního rozvoje a hledat k němu příležitosti
  • trpělivost a schopnost zdravého odstupu
  • ochotu pracovat na strategii a rozvoji organizace
  • osobní angažovanost

Diakonie tvoří společenství, které v milosrdenství a s nadějí fortelně pomáhá potřebným.

Práva a povinnosti klientů

Práva klienta:

  • Viz všechna práva uvedená v obecně závazných normách: (Listina základních práv a svobod, Občanský zákoník, Deklarace práv mentálně postižených, Všeobecná deklarace lidských práv). Klient má právo vybrat si klíčového pracovníka, kterému důvěřuje, a může jeho prostřednictvím:
  • klient má právo si stěžovat na poskytované služby.
  • projednávat případné stížnosti na kvalitu poskytovaných služeb
  • určovat si své osobní cíle (dlouhodobé a krátkodobé) a vypracovávat individuální plány
  • klient se může pracovníkovi svěřit s jakýmkoliv problémem
  • klient má právo na své soukromí, na slušné a důstojné zacházení
  • klient má právo na zvýšenou ochranu k uplatňování svých práv

Povinnosti klienta:

  • umožnit personálu provést úkony odstraněním překážek (zavřít psa, mít otevřeno)
  • povinnost oznámit včas nepřítomnost na místě poskytované služby
  • nahlásit každé infekční onemocnění, které se vyskytne u něho nebo v jeho rodině, se kterou sdílí společnou domácnost.
Ke stažení

Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Vybavení ošetřovatelské službyInfo ke službám, Ošetřovatelská službaStáhnout
Kompenzační pomůcky k zapůjčeníInfo ke službám, Ošetřovatelská služba, Osobní asistenceStáhnout
Co je COOKIE?

Cookie je malý datový soubor umístěný ve vašem prohlížeči v zařízení (počítači, chytrém telefonu či tabletu), na kterém si stránky prohlížíte. Jeho úkolem je pomoci prohlíženým stránkám správně fungovat a zobrazovat správný obsah. Stránky si pamatují vaše prohlížení a fungují tak, aby se nemusely vaše preference nahrávat znovu. Díky tomu je pro vás užívání stránek mnohem přívětivější.